Klantenservice

Je bereikt ons van maandag tot en met vrijdag van 09:30 tot 18:00 of op zaterdag van 9:30u tot 12:00u op 0342-490060. Je kunt ons ook altijd een e-mail sturen naar [email protected] of onderstaand formulier invullen. Wij beantwoorden deze zo snel mogelijk.

Desmaakvangoedewijn.nl
Amersfoortsestraat 65
3772 CG  BARNEVELD
Telefoon: 0342 - 49 00 60
E-mail: [email protected]

Neem contact op

FAQ

1. Bestellingen
1.1. Hoe kan ik wijnen bestellen?

1.    Kies de gewenste wijn en klik op “In winkelwagen”. U gaat dan automatisch naar de winkelwagen. U kunt nu verder winkelen of verder gaan met bestellen. Als u in de webshop zit kunt u rechts bovenin via het symbool winkelwagen weer naar winkelwagen gaan.
2.    In de winkelwagen komt u terug bij wat u gekozen hebt en kunt u nog wijzigingen aanbrengen.
3.    Daarna bevestigt u de inhoud van de winkelwagen door op “bestelling afronden” te klikken.
4.    Heeft u een account? Als u inlogt op uw account gaat het bestellen veel sneller. Heeft u nog geen account? Ook zonder account kunt u bestellen, dan hebben we nog wel even uw gegevens nodig. Dat is zo gedaan, een kwestie van invullen. We raden u aan een account te maken zodat al uw bestellingen en retouren op één plek hebt, u sneller kan betalen en u overal uw winkelmand kan bekijken.
5.    Kies één van onze betaalmethoden.
6.    In de laatste stap vindt u een overzicht van uw bestelling. Tenslotte kan op deze plek ook nog een waardebon ingevoerd worden.
7.    Bevestig dat u ouder bent dan 18 jaar en accepteer de algemene voorwaarden.
8.    Door te klikken op ‘kopen’ accepteert u onze algemene voorwaarden en maakt u uw bestelling definitief.

1.2. Hoe vind ik een bepaalde wijn?

U kunt een bepaalde wijn vinden door onze zoek- en filterfunctie te gebruiken. De zoekfunctie vindt u rechts bovenin het menu en de filterfuncties vindt u links onder Wijnlanden

1.3. Hoe kan ik een waardebon / kortingscode gebruiken?

Het veld om uw waardebon in te geven bevindt zich in het winkelmandje en in de laatste stap van het betaalproces.
 
Belangrijke tips: regelmatig ontstaan problemen door typfouten. Let u op het verschil tussen grote en kleine letters, cijfers en letters en eventuele spaties of andere leestekens. Indien de code nog steeds niet werkt, vragen we u de voorwaarden van uw voucher goed door te lezen. Is het bijvoorbeeld alleen geldig vanaf een bepaald bedrag of op een specifiek product? Probeert u meerdere codes tegelijkertijd in te wisselen?
 
Het achteraf inwisselen van een kortingscode is niet mogelijk.

1.4. Hoe kan ik een bestelling retourneren?

In het geval dat u uw bestelling wilt retourneren geeft u dat dan alstublieft binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling per telefoon of e-mail aan ons door.
 
U kunt ook naar uw account gaan via Mijn Account. Onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ treft u een overzicht van uw bestellingen. Klik op het ordernummer welke u wilt annuleren. Rechts onderin de bestelling klikt u op ‘artikelen retourneren’. Vul de reden van retournering in, in het formulier en klik op de knop ‘artikelen retourneren’. Wij sturen u dan een retourlabel waarmee u het pakket verzendkostenvrij aan ons kunt retourneren.
 
U brengt het pakket naar het dichtstbijzijnde filiaal van de op 't formulier aangegeven koerier en het pakket wordt voor u verzendkostenvrij aan ons geretourneerd.
 
Verpakt u de waren alstublieft in de dozen waarin u de wijn van ons geleverd heeft gekregen of een vergelijkbaar stevige verpakking, zodat de terugzending zonder schade kan geschieden.

1.5. Waar kan ik mijn bestelhistorie terugzien?

Een overzicht van al uw bestellingen vindt u in uw account onder het tabblad ‘Mijn bestellingen’. Daar kunt u uw bestelhistorie en de rekening van iedere bestelling inzien. U kunt hier ook uw bestelling opnieuw plaatsen.

1.6. Is er bij het bestellen een minimum en maximum hoeveelheid?

Wij hanteren geen minimum hoeveelheid die besteld moet worden. Bij bepaalde aanbiedingen behouden wij ons het recht voor beperkingen in de bestelhoeveelheid te hanteren.

1.7. Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Zolang de bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft kunnen we deze voor u wijzigen of annuleren. U moet wel snel zijn, want dat zijn de Smaakvangoedewijn’ers in het magazijn ook. Neem daarom tijdig per e-mail of telefonisch contact op met onze klantenservice.
 
Is uw bestelling al onderweg? Dan kunt u de bestelling bij bezorging weigeren. Wilt u uw bestelling retourneren na ontvangst van uw bestelling? Dat kan binnen 14 dagen na aflevering. We restitueren u, zodra de retourzending ons bereikt heeft. Het annuleren of actief weigeren van een bestelling is kosteloos.

1.8. Hoe kan ik mijn bestelling als geschenk versturen?

Wanneer u een bestelling als geschenk wilt versturen, kunt u in de laatste stap van het bestelproces een opmerking invoeren: “De bestelling is een cadeau, geen factuur toevoegen”. In het veld bij ‘Opmerking’ kunt u opgeven wanneer u uw bestelling wilt laten afleveren bij de ontvanger.

LET OP, de ontvanger van het cadeau moet 18 jaar of ouder zijn. En is verplicht volgens de Alcoholwet om het cadeau persoonlijk aan de deur aan te nemen en zich daarbij te legitimeren.

2. Betaling
2.1. Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Bij ons kunt u eenvoudig betalen met één van onderstaande opties:

iDeal
Doe je aan internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos Bank? Dan heb je toegang tot iDEAL, de gemakkelijkste manier van betalen op internet. Met iDeal kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen vanuit de vertrouwde internetbankieromgeving van uw eigen bank.
 
Creditcard
Desmaakvangoedewijn.nl accepteert de belangrijkste creditcards: Mastercard en Visa.

Bancontact / Mister Cash
Voor onze klanten in België bieden wij de populaire betaalmethode Bancontact aan. U kunt via deze service direct online afrekenen via uw eigen vertrouwde bankomgeving.

Billink achteraf betalen
Betalen met Billink werkt heel eenvoudig. Jouw bestellingen ontvang je in huis en je betaalt achteraf. Geen gedoe met vooruit betalen of wachten op retourgeld. Namens Billink ontvang je een factuur welke je binnen 14 dagen kan betalen. Wel zo handig! Wanneer je van deze betaaloptie gebruik wilt maken dient u in de checkout eerst uw naam en adresgegevens in te vullen. Met deze gegevens kan de betaaloptie geactiveerd worden.

2.2. Waar vind ik de factuur van mijn bestelling?

De factuur is bij uw pakket inbegrepen, tenzij u de verzendoptie heeft gekozen: “De bestelling is een cadeau, geen factuur toevoegen”. We sturen u dan een pakbon zonder prijzen in plaats van de factuur.
 
In uw account hebt u onder ‘Mijn bestellingen’ altijd de mogelijkheid om de facturen in te zien.

2.3. Is een verandering in mijn factuuradres mogelijk?

In sommige gevallen kunnen wij het afleveradres nog voor u wijzigen. Neem even contact met ons op.
 
Buiten bestellingen om kunt u uw afleveradres wijzigen via tabblad ‘Afleveradres’ in uw account.

2.4. Is een verandering van mijn leveradres mogelijk?

Het achteraf wijzigen van het afleveradres van een bestaande bestelling is alleen mogelijk als de goederen ons magazijn nog niet verlaten hebben. Houd hierbij het volgende in de gaten:
 
Bij betaling per factuur moeten we de wijziging van het afleveradres echter volledig uitsluiten vanwege de hieraan verbonden kredietbeoordeling.
Als u het afleveradres wilt wijzigen, annuleert u de bestelling bij ons en bestelt u daarna de goederen op het gewenste afleveradres.
 
Buiten bestellingen om kunt u uw afleveradres wijzigen via tabblad ‘Afleveradres’ in uw account.

2.5. Zijn mijn betalingen en andere transacties veilig?

Desmaakvangoedewijn.nl hecht veel waarde aan uw veiligheid. Als onderdeel van uw bestelling wordt u gevraagd om persoonlijke gegevens in te geven. Dit zijn gegevens die Desmaakvangoedewijn.nl nodig heeft om uw bestelling te kunnen voltooien. Alle persoonlijke gegevens worden vertrouwelijk behandeld door Desmaakvangoedewijn.nl en in overeenstemming met de relevante wettelijke bepalingen.

3. Verzending
3.1. Wat zijn de verzendkosten?

U betaalt geen verzendkosten wanneer het subtotaal van uw bestelling € 150 bedraagt. Wanneer u minder besteld dan € 150, zullen de verzendkosten voor aflevering bij u thuis € 7,95 zijn en voor aflevering op een afhaalpunt betaalt u ook € 7,95.

Verzending naar het buitenland

Voor verzending naar het buitenland rekenen we verzendkosten. De kosten hangen af van het land waar de bestelling naar toe gaat. De verzendkosten voor België zijn € 14,95, voor Duitsland € 15,25, voor Luxemburg € 18,75, voor het Verenigd Koninkrijk € 22,95, voor Spanje € 22,95 en voor Denemarken € 25,50. Neem contact met ons op voor meer informatie. 

3.2. Hoe lang duurt het verzenden?

Wij doen ons best om uw bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Wanneer u op werkdagen voor 17:00u uw bestelling plaatst ontvangt u uw bestelling binnen 1 tot 2 werkdagen  in huis. Voor sommige producten is de levertijd langer. Heeft u uw wijn snel nodig en wilt u zeker weten dat u uw bestelling op tijd in huis heeft? Neem dan gerust even contact met ons op.

3.3. Is verzending naar een ander land mogelijk?

Ja, dat is mogelijk. Voor verzending naar het buitenland rekenen we verzendkosten. De kosten hangen af van het land waar de bestelling naar toe gaat. De verzendkosten voor België zijn € 14,95, voor Duitsland € 15,25, voor Luxemburg € 18,75, voor het Verenigd Koninkrijk € 22,95, voor Spanje € 22,95 en voor Denemarken € 25,50. Neem contact met ons op voor meer informatie. 

De Nederlandse Alcoholwet verplicht inwoners van Nederland die producten met alcohol online bestellen zich te legitimeren aan de deur voor de leeftijdscheck 18+. Als u niet in Nederland woont, dan is dat niet nodig. Ook een familielid of de buren kunnen dan uw bestelling in ontvangst nemen. U hoeft zich niet te legitimeren. 

3.4. Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

U krijgt bij uw verzendbevestiging een trackingcode. Met deze code kunt u op de hoogte blijven van de transportstatus van uw bestelling. Ook kunt u in uw account onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ de status van uw opdracht volgen.

3.5. Hoe worden mijn producten voor de verzending verpakt?

Hoogwaardige producten verdienen een hoogwaardige verpakking. Desmaakvangoedewijn.nl hecht er veel waarde aan dat alle bestellingen veilig en onbeschadigd aankomen. Desmaakvangoedewijn.nl heeft veel verschillende kartonformaten op voorraad, die allemaal geschikt zijn voor het verzenden van wijnflessen.

3.6. Wat gebeurt er wanneer ik niet thuis ben?

Dan brengt de bezorger de zending naar een PostNL locatie in de buurt, waar u als besteller het binnen 1 week kan ophalen met een geldig legitimatiebewijs. U krijgt daarover een briefje in de brievenbus. LET OP, vanwege de Alcoholwet kan het pakket alleen opgehaald worden door de persoon die het pakket besteld heeft. Komt niemand het pakket ophalen? Dan wordt de zending retour verzonden.

3.7. Kan ik mijn bestelling bij een afhaalpunt ophalen?

Ja, dat is mogelijk. U kunt een afhaalpunt naar keuze invullen tijdens het bestelproces. Als uw zending op het afhaalpunt is aangekomen, ontvangt u een email. U kunt dan binnen 1 week uw pakket ophalen. Let erop dat u dan een geldig legitimatiebewijs meeneemt.

3.8. Wordt mijn pakket bij de buren afgeleverd?

Dat kan per 1 juli 2021 niet meer vanwege de nieuwe Alcoholwet. Als besteller moet u uw pakket persoonlijk aan de deur aannemen en uzelf legitimeren. De postbezorger kan zo de verplichte leeftijdscheck 18+ uitvoeren. Wanneer u niet thuis bent, kan deze controle niet plaatsvinden. De bezorger brengt het pakket dan naar een PostNL locatie in de buurt. U ontvangt daarover een briefje in de brievenbus. Daar kunt u het pakket binnen 1 week met een geldig legitimatiebewijs ophalen. Komt niemand het pakket ophalen? Dan wordt de zending retour verzonden.

LET OP, bestelt u uitsluitend alcoholvrij producten of woont u in het buitenland, dan mag uw pakket wel bij de buren afgeleverd worden. 

3.9. Kan ik uitsluitend alcoholvrije producten bestellen?

Ja, dat is mogelijk.

De Alcoholwet verplicht mensen die producten met alcohol online bestellen zich te legitimeren aan de deur voor de leeftijdscheck 18+. Als u uitsluitend alcoholvrije producten bestelt, dan is dat niet nodig. Ook een familielid of de buren kunnen dan uw bestelling in ontvangst nemen. U hoeft zich niet te legitimeren.

3.10. Wat doe ik wanneer mijn bestelling kapot/beschadigd wordt bezorgd?

Indien mogelijk, vragen we u een kapot pakket te weigeren bij bezorging. Het wordt dan kosteloos aan ons teruggestuurd en u ontvangt nieuwe wijnen. Heeft u het toch geaccepteerd? Neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op.

4. Gebruikersaccount
4.1. Hoe kan ik een gebruikersaccount aanmaken?

Ga naar uw account door naast het winkelwagentje, rechts bovenin de website, en klik op ‘Account aanmaken’.
 
Voer bij het veld "Wachtwoord" een wachtwoord in. Voor een veilig wachtwoord raden we een lengte van minstens 6 tekens aan, alsmede het gebruik van speciale tekens, cijfers en hoofdletters en kleine letters. Onthoud uw wachtwoord en uw opgegeven e-mailadres, want u hebt deze informatie nodig voor toekomstige logins.

4.2. Ik ben mijn wachtwoord vergeten - wat nu?

Bij het inloggen vindt u onder het invulveld voor het wachtwoord de link ‘Wachtwoord vergeten’. Vul hier uw e-mailadres in waarmee u zich bij ons hebt aangemeld. Wij sturen u dan een e-mail met een link waarmee u uw nieuwe wachtwoord kunt herstellen.

4.3. Hoe kan ik mijn gebruikersgegevens wijzigen?

In uw account kunt u uw naam, e-mailadres en wachtwoord wijzigen via ‘Accountinformatie’. U kunt de afleverings- en factuuradressen bekijken en wijzigen onder tabblad ‘Factuuradres’ en ‘Afleveradres’.

4.4. Hoe kan ik mijn gebruikersaccount verwijderen?

Als u uw gebruikersaccount niet langer nodig hebt, kunt u uw account op elk moment deactiveren. Wij nemen graag de deactivering van uw klantenaccount voor u over. Stuur ons een mail of bel ons met dit verzoek.

4.5. Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

In uw account onder tabblad ‘Accountgegevens’ kunt u uw wachtwoord wijzigen. U kunt uw wachtwoord wijzigen door eerst uw huidige wachtwoord in te geven en dan uw nieuwe wachtwoord, dit nieuwe wachtwoord dient u vervolgens nog een keer te bevestigen.

5. Herroepingsrecht
5.1. Ik ben niet tevreden met de wijnen, wat nu?

Alle wijnen die u in onze shop vindt, zijn door onze experts zorgvuldig geselecteerd en op kwaliteit gecontroleerd. Wij bieden uitsluitend wijnen aan van wijnmakers en wijngoederen met goede reputatie. Als een wijn u desondanks niet bevalt, mag u deze na ontvangst terugsturen. U krijgt dan een voucher ter waarde van het aankoopbedrag, waarmee u nieuwe wijnen kunt uitkiezen.

Wanneer uw product gebreken heeft en deze onder de wettelijke garantie vallen, is er de garantieverplichting. Wilt u gebruikmaken van uw garantie, neem dan contact op met onze klantenservice. Desmaakvangoedewijn.nl is verantwoordelijk voor het leveren van kwalitatief goede producten. Als de kwaliteit van de wijn te wensen overlaat, doordat deze bijvoorbeeld kurk heeft, kunt u binnen twee maanden na ontdekken van het gebrek contact met ons opnemen. Wij zullen u vergoeden door middel van een waardebon, waarmee u in de webshop nieuwe wijnen kunt uitzoeken.

5.2. Hoe doe ik beroep op mijn herroepingsrecht?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Let op: vanwege hygiënische redenen en/of vanuit het oogpunt van gezondheidsbescherming verliest u uw herroepingsrecht zodra u de verzegeling van de wijn heeft verbroken (kurk is getrokken of draaidop is geopend). De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via schriftelijk, per post, fax of e-mail op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen.

U kunt ook naar uw account gaan via https://desmaakvangoedewijn.com/account/login/. Onder tabblad ‘Mijn bestellingen’ treft u een overzicht van uw bestellingen. Klik op het ordernummer welke u wilt annuleren. Rechts onderin de bestelling klikt u op ‘artikelen retourneren’. Vul de reden van retournering in, in het formulier en klik op de knop ‘artikelen retourneren’. Wij sturen u dan een retourlabel waarmee u het pakket verzendkostenvrij aan ons kunt retourneren.

6. Privacy
6.1. Worden mijn klantgegevens veilig behandeld?

We doen er alles aan om uw privégegevens ook echt privé te houden. We vragen wel gegevens van u, zodat wij u zo goed mogelijk kunnen helpen. Welke gegevens we vragen en waarvoor we ze gebruiken leest u hieronder. Ook ziet u wat uw rechten zijn, wie toegang heeft tot uw gegevens en hoe lang u uw gegevens kunt bewaren.

6.2. Waar kan ik het privacybeleid vinden?

Ons privacybeleid vindt u hier.

6.3. Waarom wordt naar mijn geboortedatum gevraagd?

We zijn vanwege de Alcoholwet verplicht om voorafgaand aan een online bestelling van producten met alcohol een leeftijdscontrole uit te voeren. Daarom vragen we uw geboortedatum. We gaan uiteraard zorgvuldig met deze gegevens om. U vindt daarover meer in onze Privacyverklaring.

6.4. Waar kan ik de algemene voorwaarden en het annuleringsbeleid vinden?

Onze algemene voorwaarden vindt u hier.

6.5. Wat betekent het Webshop Keurmerk?

Om dit keurmerk te krijgen moet een webshop een certificatieprocedure doorlopen. Het keurmerk staat voor veilig en betrouwbaar online kopen.
De webshop is onafhankelijk gekeurd door Webshop Keurmerk en voldoet aan de nieuwste Europese wetgeving.
 
Uw betalingen zijn veilig, er is voor u een onafhankelijk geschillencommissie, u heeft 14 dagen bedenktijd en kunt de producten achteraf betalen. Klantbeoordelingen zijn online inzichtelijk voor transparantie.

6.6. Klachten en geschillen

Wanneer u een klacht heeft over een product of onze service heeft neemt u dan contact op met onze klantenservice. U kunt ons bereiken op telefoon: 0342-490060. Maandag tot zaterdag van 9:30 tot 17:00. Of per E-mail: [email protected].

U ontvangt een ontvangstbevestiging dat wij uw klacht in behandeling nemen en uw klacht wordt binnen 2 werkdagen inhoudelijk beantwoord.

Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook ook voorleggen aan de Stichting Geschillen Commissie – Geschillencommissie Webshop (www.sgc.nl).